Marcowa sobota
19.03
11:00 – 15:00
4h warsztatów
Zajęcia prowadzi:
Aleksandra Ćwikowska
Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi
ul. Tymienieckiego 24
Wyjątkowe, autorskie warsztaty!
Zajęcia mają na celu nie tylko naukę danego kroju pisma, podczas tych zajęć skupimy się na zagadnieniach kompozycyjnych, na eksperymentowaniu, na poznaniu nowych mediów i na połączeniu zdobytej wiedzy w jedną zgrabną całość. Samodzielna litera nie będzie dla nas celem samym w sobie. Osoby, które znają już inne kroje pisma, będą mogły tworzyć z wykorzystaniem poznanych już wcześniej liter. Podstawowym narzędziem pisarskim będzie pędzel, a kreślone przez niego formy przybiorą kształt Faworka* – kroju pisma zaprojektowanego w naszej pracowni.
Plama: zapanowanie nad plamą i nadanie jej pożądanej formy to też sztuka. Abstrakcyjne wzory świetnie urozmaicają prace kaligraficzne, a przy tym… nie trzeba umieć rysować. Wystarczy znajomość odpowiednich mediów, sposobów łączenia cieczy pisarskich z odpowiednim podłożem, wyczucie kompozycji – a tego Was właśnie nauczymy!
Nauczycie się kreślić litery za pomocą pędzla, poznacie podstawowe zasady planowania kompozycji, zapoznacie się techniką malowania tuszami alkoholowymi na najróżniejszych podłożach: nie tylko na papierze, w naszym repertuarze znajdzie się też pleksi i papier syntetyczny.
Faworek to zabawa literą.To krój pisma, który został opracowany w ten sposób, by mógł być kreślony zarówno pędzlem, rulling penem, a nawet stalówką. Jego główne cechy to budowanie dużego kontrastu za pomocą zróżnicowanej grubości linii. Świetnie nadaje się do tworzenia nagłówków jak i całych kompozycji, dobrze łączy się z brush letteringiem i modernem kreślonym stalówką ostrą. Łatwo można go modyfikować i zmieniać jego charakter w zależności od planowanej kompozycji i treści. Zaprojektowany został przez Aleksandrę Ćwikowską (2020) dla uczniów Nice Letter Studio. Przy okazji zabawy z Faworkiem, możecie dowiedzieć się również, jak wygląda sam proces projektowania całego kroju pisma.
DLa kogo przeznaczone są zajęcia?

Kurs jest odpowiedni zarówno dla osób zupełnie początkujących, jak i dla tych bardziej zaawansowanych. Kameralna grupa umożliwia indywidualne podejście do każdego z uczestników. Zajęcia przeznaczone są dla grupy dorosłych (powyżej 16 lat).
Z myślą o osobach początkujących będziemy pracować na dość łatwym i przyjemnym kroju pisma. Jesteśmy pewni, że nawet osoby bez wcześniejszych doświadczeń kaligraficznych, czy w ogóle plastycznych stworzą wyjątkowe dzieła podczas zajęć.
Osoby bardziej zaawansowane świetnie odnajdą się na zajęciach łącząc plamę z różnymi wcześniej poznanymi przez siebie krojami pisma. Zagadnienie kompozycji jest często pomijane lub traktowane powierzchownie podczas zajęć kaligrafii – podczas tych zajęć będzie można nadrobić pewne braki w tym temacie.
Co stworzysz na zajęciach?
Dzięki zdobytej wiedzy oraz świadomości posługiwania się plamą i literą, każdy z uczestników stworzy swoją własną abstrakcyjną kompozycję.

opinie naszych uczniów
Świetne i tak oryginalne warsztaty! Super polecam! A do tego niezastąpiona ekspertka Ola Ćwikowska – mistrzyni litery. Polecam!
~ Sebastian
Polecam baaardzooo. Wspólny czas nauki, miłe towarzystwo, wyborny klimat i oprawa zajęć literniczych, a przy tym relaks.
~ Renata
terminy spotkań
Sobota: 19.03.2022
11:00 – 15:00
Cena za kurs:
260 zł
W co inwestujesz?
Czterogodzinne spotkanie
Wszystkie potrzebne materiały do zajęć.
Wspaniałe towarzystwo.
Ćwiczenie nowych umiejętności pod okiem najlepszych kaligrafów w Polsce!
Kto poprowadzi zajęcia?

Aleksandra Ćwikowska
współzałożycielka Nice Letter Studio.
Absolwentka Państwowego Liceum Plastycznego w Bydgoszczy. Stypendystka, a następnie członkini Polskiego Towarzystwa Kaligraficznego. Autorka licznych kursów i warsztatów kaligraficznych. Przez ostatnie 9 lat, poprowadziła ponad 3000 godzin warsztatów, pokazów i kursów kaligraficznych. Autorskie prace graficzne, liternicze i malarskie prezentowała na wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i poza granicami. Literę wpisuje w płaszczyznę malarską, w płaszczyznę twórczości introligatorskiej, graficznej i ilustratorskiej, formułując ją wciąż na nowo, nadając jej wewnętrzną dynamikę, problematyzując prosty znak.
[bookero_form service=25065]